ican
Giải SGK Tiếng Anh 8
Looking back and Project (trang 46-47)

Unit 10: Communication (Looking back & Project)

Ican

Unit 10: COMMUNICATION

Lesson 7: LOOKING BACK & PROJECT

LOOKING BACK

Task 1. Complete the sentences using the cues provided.

Đáp án

1. body language

2. multimedia

3. face-to-face

4. cultural differences

5. telepathy

6. netequette

 

Hướng dẫn dịch:

1. Sử dụng ngôn ngữ cơ thể là một cách có hiệu quả cho giao tiếp miễn là bạn hiểu nó!

2. Công nghệ đa phương tiện làm cho giao tiếp ngày nay thật thú vị với không chỉ văn bản cũng như âm thanh, video và đồ họa.

3. Nhiều người thích làm việc trực tiếp (trực diện) hơn là trực tuyến.

4. Phá hỏng giao tiếp có thể xảy ra do sự khác nhau về văn hóa.

5. Trong tương lai chúng ta sẽ không cần học những ngôn ngữ khác nhau 35 giao tiếp nếu chúng ta sử dụng thần giao cách cảm.

6. Mọi người cần học phép lịch sự trong giao tiếp trên mạng khi chúng ta giao tiếp trực tuyến.

 

Task 2. Write the following text messages/ chat lines in shorthand form.

Gợi ý:

1. Thx 4 ur gift.

2. BTW, wot r u doin this wkd?

3. Pls call me rite now.

4. LOL!

5. C U 2nite.

 

Hướng dẫn dịch:

1. Cảm ơn về món quà của bạn.

2. Vui lòng gọi cho tôi ngay nhé.

3. Nhân tiện, cuối tuần này cậu làm gì?

4. Mắc cười quá!

5. Gặp bạn tối nay.

 

Task 4. Underline the correct answer. 

Đáp án

1. will not be sleeping

2. will be playing

3. will be doing

4. will be waiting

3. will not be using; will be using

6. will be raining

 

Hướng dẫn dịch:

1. Cô ấy sẽ không ngủ nếu bạn gọi lúc 9 giờ.

2. Họ sẽ chơi bóng đá lúc 10 giờ sáng ngày mai.

3. Vào thứ Hai tới anh ấy sẽ làm gì vào lúc này?

4. Tôi sẽ chờ ở trạm xe buýt khi bạn đến.

5. Trong 200 năm nữa chúng ta sẽ không sử dụng điện thoại di động nữa. Chúng ta sẽ sử dụng thần giao cách cảm.

6. Hãy mang theo dù bên bạn. Hôm nay trời sẽ mưa đấy.

 

Task 5. Gerund or to-infinitive? 

Đáp án

1. talking

2. to use

3. to show

4. communicating

5. chatting

6. to have

 

Hướng dẫn dịch:

1. Tôi không phiền khi nói chuyện với cậu ấy về điều này.

2. Chúng tôi lên kế hoạch sử dụng trò chuyện video để giữ liên lạc với gia đình.

3. Anh ấy đã cố gắng rất nhiều thể thể hiện tình yêu của anh ấy cho cô ấy bằng việc gửi nhiều hoa và quà.

4. Cô ấy không thích giao tiếp qua tin nhắn hoặc gặp gỡ trực tuyến.

5. Lena thích trò chuyện trên điện thoại với bạn bè.

6. Họ đã quyết định có một cuộc hội nghị video với đồng nghiệp ngay tức thì.

 

Task 6. Choose any three form of communication in this unit and work with a partner to decide if people will be using them in the year 2100 or not. Give at least two reasons for each decision.

Gợi ý 1:

A: Will we be using video conferencing to communicate in the year 2100?

B: Yes, we will. Because:

   + People will do not actually need to travel to attend meetings.

   + In this way, meetings are shorter and more effective. And also with the rich collaboration tools, decisions can be made faster.

Gợi ý 2:

A: Will we be using telepathy to communicate in the year 2100?

B: Yes, we will. Because:

   + When you connect with other beings, you are able to relate to them at a higher level; a greater understanding is created.

   + In the case of animals, you can understand the needs and wants of your beloved pet, who cannot communicate with you verbally as a person would.

Gợi ý 3:

A: Will we be using holography to communicate in the year 2100?

B: Yes, we will. Because:

   + Using augmented reality more generally and more fields everyday.

   + Simpler interfaces and intuitive use.

Gợi ý 4:

A: Will we be using body language in 2100?

B: I don't think so. There are many technological devices of communication to use.

 

PROJECT

'Action. Take one! Action. Take two!'

Dịch yêu cầu đề bài:

Trong các nhóm, chuẩn bị 2 kịch bản ngắn phác họa đến sự gián đoạn giao tiếp để thực hiện trong lớp học.

- Thực hiện kịch bản 1 nơi mà sự phá vỡ giao tiếp diễn ra.

- Sau đó hỏi thính giả giải thích cái gì sai và cách để tránh.

- Kế đến, thực hiện kịch bản 2, nơi mà không có sự phá vỡ giao tiếp diễn ra.

Bạn có thể hỏi giáo viên của bạn để giúp ý tưởng phác họa.

 

Gợi ý:

Sketch 1:

The confused teacher

Susan is a teacher from London who comes to a small town in Viet Nam to teach English. She has her first lesson today and is very impressed by one of her students - Lien. Lien speaks English very well and is very active in the class. Later that day Susan runs into Lien in the corridor. Susan wants to compliment Lien and she says, "Lien, your English is excellent!". And Lien answers, "No, it's very bad." Susan wants to assure Lien so she confirms, "Yes, your english is very good!" To Susan's surprise, Lien repeats quietly, "No, its very bad." Susan fells rather confused and she doesn't know why Lien responds to her this way.

=> Communication breakdown = cultural differences

In Viet Nam it is typical to deny the complimetns you receive. This is a way to show your modesty. However, in western cultures, people who give compliments often expect you to take them, and denial of compliments, especially if it is repeated, may be rude and make the other person fell uncomfortable. In this situation, Lien may just politely thank her teacher.

Sketch 2:

The best restaurant Jerry and Diana are from the USA and they are now on holiday in France. They eat out in a restaurant and they find the food and the wine excellent. At the end of the meal the chef asks how they have enjoyed the evening and Jerry holds up his thumb and index finger to make a circle. Seeing that, the chef's face suddenly falls and he leaves immediately without word. Jerry and Diana are left wondering what they have done wrong.

=> Communication breakdown = cultural differences

In the USA, holding up one thumb and index finger to make a cricle means OK, good, excellent, while in France, this gesture means something not so good, even worthless.

 

Đánh giá (323)
ican
  • Một thương hiệu của 
    ICAN
  • ICAN
  • ICAN © 2023, All Rights Reserved.

  • Trụ sở Hồ Chí Minh: B0003 C/C Sarina, Khu đô thị Sala, Khu phố 3, Đường Hoàng Thế Thiện, Phường An Lợi Đông, TP. Thủ Đức

  • Văn phòng Hà Nội: Tòa nhà 25T2 Đường Hoàng Đạo Thúy, Phường Trung Hòa, Quận Cầu Giấy